Mutualiteit

En bijkomende tandverzekeringen

Recht op terugbetaling

Iedereen die aangesloten is bij een mutualiteit heeft recht op terugbetaling van de meeste tandheelkundige behandelingen. Voor de start van elke behandeling, zullen wij steeds uw statuut controleren en indien u recht heeft op de regeling “derde betaler” zullen wij steeds rechtstreeks afrekenen met uw mutualiteit. Dit geldt bijvoorbeeld steeds voor:

  • kinderen onder de 18 jaar (behalve orthodontie)
  • patiënten met statuut “chronische ziekte”
  • patiënten met verhoogde tegemoetkoming

Indien u hier niet onder valt, wordt het getuigschrift na betaling met u meegegeven en kan u dit indienen bij uw mutualiteit voor terugbetaling.

Uw mutualiteit of ziekteverzekering voorziet bij de meeste tandheelkundige behandelingen een financiële tussenkomst. Sommige mutualiteiten voorzien ook bijkomende tandverzekeringen die recht geven op behandelingen die normaal niet vergoed worden (orthodontie, kronen, implantaten, ...). Indien u hier meer informatie over wenst, kunt u zich wenden tot uw ziekteverzekering.

Enkele voorbeelden:

Uw lach in goede handen

Maak snel een afspraak en ontdek dat u voor alle aspecten van de moderne tandheelkunde bij ons terecht kunt!

Maak een afspraak

Kennisgeving

Deze website maakt gebruik van cookies. Door op de knop hieronder te klikken of door gebruik te blijven maken van deze website, gaat u akkoord met het plaatsen van deze cookies. Meer weten over cookies? Raadpleeg ons cookiebeleid.

Ik ga akkoord

×

Update 23/7/2020

Beste patiënt,

Infectiebeheersing is steeds onze prioriteit geweest zoals u al zal gemerkt hebben bij eerdere bezoeken, maar deze nieuwe tijden brengen nieuwe regels met zich mee. Onze praktijk volgt de aanbevelingen voor infectiebeheersing van de Vlaamse Beroepsverenigingen Tandartsen, de Hoge Gezondheidsraad en het Belgisch kenniscentrum over welzijn op het werk. Op die manier hebben we de meest optimale infectiebeheersing om de behandelingen volledig veilig uit te voeren. Uiteraard passen we constant onze regels aan aan de nieuwe reglementeringen.

Wij hadden onze manier van werken de laatste weken reeds aangepast, toch zal U ook enkele wijzigingen waarnemen bij het betreden van de praktijk bij uw volgende afspraak. We hebben deze veranderingen aangebracht om te helpen onze patiënten en medewerkers te beschermen.

Indien u symptomen heeft van een COVID 19 besmetting (koorts, niezen, hoesten, geur- of smaakverlies), MOET u de afspraak annuleren.

Voor afspraken kan u ons elke werkdag telefonisch bereiken tussen 8u en 19u.

Voorlopig gaat elke afspraak nog door zoals gepland. Indien u toch een afspraak wilt uitstellen hebben wij daar alle begrip voor. Graag dan wel een dag op voorhand de afspraak annuleren.

We waarderen uw vertrouwen en loyaliteit en blijven in deze uitdagende tijden steeds tot uw dienst.

Team Smilekliniek